Termeni și condiții Yource BV
Identitatea antreprenorului
Yource BV și/sau afiliații săi, site-urile web, denumirile de mărci și denumirile comerciale, inclusiv
www.vlucht-vertraagd.nl | www.vuelo-con-retraso.es | www.flug-verspaetet.de | www.vol-retarde.be | www.vol-retarde.fr | www.flight-delayed.co.uk | www.volo-in-ritardo.it | www.vlucht-vertraagd.be | www.fly-forsinket.dk | www.lot-opozniony.pl | www.flight-delayed.com | www.voo-atrasado.pt | www.yource.com | www.greenclaim.nl | www.ucak-rotar.tr | www.airrefund.com | www.kathisterisi-ptisis.gr | www.zbor-intarziat.ro
Adresă poștală:
Autobuz 3650
1001 AL Amsterdam
Adresă de vizită:
Overtoom 197-4, 1054HT
E-mail: info@flight-delayed.com
Număr KvK: 52683702
A. Definiții
În acești Termeni și Condiții, se utilizează următoarele definiții:
1Yource: societatea privată cu răspundere limitată, Yource BV, care operează, dar fără a se limita la, sub denumirea Green Claim BV, Flight-Delayed.com, înregistrată la Registrul Comerțului sub numărul de referință 52683702 și cu sediul social în Amsterdam, denumită în continuare Yource;
2. Termeni și condiții: prezentele Condiții ale Yource BV;
3. Client: Proprietarul inițial al Reclamației, care este și pasagerul (zborului), care are (sau a avut) o Reclamație împotriva unei terțe părți, cum ar fi o companie aeriană, un operator turistic, un comerciant, un revânzător sau un agent (de turism). Clientul poate acționa exclusiv în nume propriu și poate reprezenta și alte părți, cum ar fi pasageri însoțitori, minori (în calitate de părinte sau tutore legal) sau un pasager principal în numele unui grup de călători.
4. Reclamație: o cerere a Yource, fie în numele Clientului/Clienților, în calitate de reprezentant autorizat al acestora, fie în numele Yource, în calitate de proprietar de drept, în urma unei Cesiuni, împotriva Părții Adverse.
5. Partea adversă: Partea căreia Yource i se adresează și/sau în numele Clientului într-o reclamație sau acțiune în justiție, cum ar fi o companie aeriană, un operator turistic sau un comerciant, un revânzător al unei călătorii (de zbor).
6. Serviciu de despăgubire: serviciul furnizat de Yource pentru depunerea unei reclamații în numele Clientului. Aceasta poate include inițierea unor proceduri legale.
7. Pasager principal: Clientul care a încheiat un acord de călătorie sau de transport cu o companie aeriană sau un turoperator în numele altor pasageri (așa-numitul reprezentant) și/sau a plătit pentru acești pasageri însoțitori.
8. Companie aeriană: compania aeriană care a operat (parțial) sau a intenționat să opereze zborul întârziat, modificat, suprarezervat, retrogradat sau anulat și/sau care poate fi denumită transportator pentru orice tip de daună sau îmbogățire nejustificată.
9. Tour-operator: compania sau entitatea juridică care compune sau vinde un pachet turistic sau poate fi considerată Tour-operator în sensul Regulamentului (CE) 2015/2302 și/sau al legislației naționale transpuse în statul membru relevant.
10. Revânzător/Comerciant sau Agent (de turism): compania care intermediază în vânzarea unui serviciu de turism și/sau declară că acționează ca intermediar sau agent și/sau ar putea fi considerată Revânzător/Comerciant sau Agent (de turism) în sensul Regulamentului General de Economii 2015/2302 și/sau al Regulamentului General de Economii 261/2004.
11. Serviciu de călătorie: cazare la hotel, închiriere de mașină sau rulotă, bilet de avion sau altă activitate turistică (semnificativă).
12. Contract: Acordul dintre Client și Yource în baza căruia Clientul îi oferă lui Yource un mandat și/sau o Procură și/sau o Cesiune și/sau (în mod explicit și voluntar) permisiunea de a:
12.1. Colectarea despăgubirilor și/sau rambursărilor și/sau daunelor și/sau taxelor și/sau costurilor de anulare și/sau costurilor suplimentare - Reclamația - și
12.2 Permiteți lui Yource să efectueze toate acțiunile (legale) necesare pentru a colecta Creanța, ceea ce intră în vigoare prin furnizarea Procurii sau a unei cesiuni în acest scop.
12.3. Angajați un avocat și orice alți profesioniști necesari pentru exercitarea acțiunilor (inclusiv acțiuni în justiție).
12.4. Să fie înlocuit pentru toate acțiunile legale de către un reprezentant autorizat care acționează sau este obligat să acționeze în numele Clientului și/sau al Yource, ceea ce poate fi (dar fără a se limita la) reprezentare juridică obligatorie.
13. Dreptul de retragere: posibilitatea Clientului de a anula contractul la distanță în termenul legal de 14 zile de la încheierea contractului. Pentru mai multe informații despre reglementările și excepțiile europene, vă rugăm să accesați linkul https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_en.htm. Prevederea relevantă va fi, de asemenea, acoperită de articolul C din acești Termeni și Condiții.
14. Procedură: Activitățile încep imediat ce Clientul a instruit Yource prin semnarea Procurii/mandatului/cesiunii sau prin orice alte mijloace prin care Contractul devine obligatoriu din punct de vedere juridic. Yource poate și va redacta și trimite scrisori pentru a încerca să colecteze sumele datorate ca parte a Reclamației și/sau va desfășura toate acțiunile (legale) necesare, la discreția sa. Yource își rezervă dreptul de a opri Reclamația în orice moment sau de a rezilia unilateral Contractul, dacă Yource are un motiv întemeiat pentru a face acest lucru. În cazul în care o creanță nu este colectată în cadrul procedurii extrajudiciare, Yource este cel care trebuie să evalueze dacă dorește să inițieze Procedura Judiciară.
15. Procedură judiciară: măsurile legale pe care Yource le ia în legătură cu Reclamația depusă de și/sau în numele Yource, care includ (dar fără a se limita la) redactarea citațiilor și/sau desfășurarea unei proceduri judiciare împotriva Părții Adverse, cererile, cererile, cererile de executare silită în temeiul Legii privind libertatea informației și ajungerea la o înțelegere amiabilă cu Partea Adversă, colectarea Reclamației și a cheltuielilor de judecată de la Partea Adversă. Yource își rezervă în mod explicit dreptul de a înceta Procesul Judiciar. Dacă Yource inițiază sau intră în Procesul Judiciar și reclamația dumneavoastră este în curs de încasare, se aplică onorariul de serviciu, precum și onorariul avocaților. Vă rugăm să consultați și Lista de prețuri cu privire la onorariu/costuri.
16. Fără câștig, fără comision: Yource sau reprezentantul(ii) său(i) vor acționa în numele Clientului pe baza unui acord Fără câștig, fără comision. Clientul datorează un anumit comision de succes în cazul în care Yource, în orice moment și de la semnarea Procurii/Cesiunii, obține cu succes o reclamație, fie prin primirea plății de către Yource, fie prin primirea fondurilor (reclamate sau de primit) de către Client. În funcție de acțiunile noastre (legale), se aplică comisionul de serviciu și comisionul avocaților. În ceea ce privește comisionul/costurile, vă rugăm să consultați și Articolul G și Lista de prețuri .
17. Procură: prin intermediul unei procuri, Clientul autorizează Yource să desfășoare activități și să ia decizii legate de Reclamație în numele său. Documentul poate lua forme diferite datorită cerințelor legale variate.
18. Cesiune: în cazul unei cesiuni, Clientul și Yource convin ca Reclamația să fie transferată de la Client la Yource, pentru a face din Yource proprietarul Reclamației, în conformitate cu termenii contractului de cesiune. Cesiunea permite Yource să își desfășoare activitățile mai ușor. Documentul poate lua forme diferite datorită cerințelor legale variate.
B. General
Prezentele Termeni și Condiții se aplică Contractului încheiat între Yource sau companiile sale afiliate, denumirile comerciale, denumirile de marcă și site-urile web și Client, și în cadrul căruia Yource încasează despăgubiri și/sau costuri (daune) ca urmare a unei întârzieri a zborului, a refuzului la îmbarcare, a modificării orarului de zbor și/sau a rambursării biletului și/sau a întârzierilor mari în procedurile judiciare franceze în temeiul – dar fără a se limita la – Regulamentul de procedură (EG) 261/2004, EG 2015/2302, EG 1008/2008/ sau Convenției de la Montreal/Varșovia (sau EG 889/2002) și al legislației, hotărârilor judecătorești și jurisprudenței naționale. Prin semnarea (digitală) a Procurii/Cesiunii de către Client prin intermediul site-ului/site-urilor web ale Yource, inclusiv, printre altele, flight-delayed.com, Contractul dintre Yource și Client intră în vigoare.
- Yource oferă servicii specifice pentru obținerea de despăgubiri legale, daune sau plăți necuvenite în baza, printre altele, a Regulamentului CE 261/2004, Regulamentul CE 2015/2302, Regulamentul CE 1008/2008, Convenției de la Montreal, Regulamentul CE 785/2004, Regulamentul UK 261.
- Din momentul în care Yource a primit Reclamația, va depune toate eforturile rezonabile pentru a recupera Reclamația, însă aplică în mod explicit că decizia de a procesa Reclamația nu duce la o obligație de rezultat. Yource va acționa ca un furnizor de servicii diligent.
- Clientul va fi informat cât mai mult posibil despre posibilitățile de recuperare a Creanței. Cu toate acestea, nu se pot deriva drepturi din sfaturile și recomandările Yource. Yource nu oferă nicio garanție cu privire la succesul recuperării Creanței.
- Yource are un mediu digital (cont) în care îl ține pe Client la curent cu privire la evoluția Reclamației. Clientul poate contacta Yource și prin chat sau e-mail. Yource nu este răspunzător/nu poate fi tras la răspundere pentru nicio consecință a neglijării de către Client a citirii posibilelor notificări care au fost plasate în mediul digital Yource și/sau pe care Yource le-a trimis la o adresă de e-mail furnizată de Client. Vezi și E. Obligațiile Clientului.
- Yource are dreptul în orice moment - fără a oferi motive - să nu proceseze mai departe Reclamația, fără a exista vreun drept la despăgubiri (pentru daune). Acest lucru nu se aplică în cazul în care Yource sau Clientul a primit sau a fost notificat cu privire la o cesiune a plății Reclamației.
- Clientul are în orice moment dreptul de a retrage o reclamație depusă - menționând motivele retragerii. Aceasta înseamnă că se pot aplica taxe de anulare, vezi și C. Dreptul de retragere al Clientului.
- Yource va percepe costuri dacă se pare că Clientul a primit vreo plată direct de la o parte adversă din momentul semnării Procurii/Cesiunii. Consultați și articolul E.2. Aceste costuri pot crește considerabil în funcție de eforturile deja depuse, dar și dacă a fost inițiată o procedură judiciară și includ, de exemplu, salarii, taxe judiciare, onorariile executorului judecătoresc, costuri de colectare, costuri de traducere etc. Yource va prezenta o situație detaliată a acestor costuri. Vă rugăm să consultați și articolul G.1 și Lista noastră de prețuri .
- Contractul dintre Client și Yource este în vigoare până la încheierea explicită și scrisă a Reclamației de către Yource sau Client și/sau până la plata către Client, în conformitate cu prevederile Articolelor B.5, B.6 și/sau B.7 și/sau B.4 și/sau C.3. Aceste Articole vor rămâne pe deplin aplicabile.
- Clientul acționează ilegal împotriva Yource atunci când, fără știrea Yource, întreprinde acțiuni (legale) în mod independent sau prin intermediul unor terțe părți pentru a recupera creanța sau dă instrucțiuni în acest sens unor terțe părți după semnarea Procurii/Cesiunii. Într-un astfel de caz, Clientul va fi responsabil pentru costurile suportate în mod rezonabil de Yource.
- Clientul acordă companiei Yource autoritatea de a gestiona Reclamația, fie pe baza unei Procuri, fie a unei Cesiuni. La depunerea Reclamației, Yource va decide dacă o gestionează pe baza unei Procuri sau a unei Cesiuni și va informa apoi Clientul cu privire la decizia sa.
C. Dreptul de retragere al Clientului
1. Clientul are dreptul legal de a se retrage din contractul la distanță în termenul legal de 14 zile, fără nicio explicație sau costuri, cu excepția cazurilor prevăzute la Articolul C.2. Acest termen începe să curgă din momentul semnării Procurii/Cesiunii. După această perioadă, se poate percepe comisionul de serviciu și, eventual, comisionul avocaților, dacă Clientul dorește să anuleze Contractul.
2. Din momentul semnării Procurii/Cesiunii de către Client, Clientul își dă consimțământul în mod explicit cu începerea activităților care urmează să fie efectuate de către Yource. Yource va desfășura imediat activitățile pentru a pune în aplicare Creanța. În cazul în care Yource a finalizat activitățile și a obținut Creanța sau a primit o promisiune de cesiune în termen de 14 zile, fie direct, fie de la Client, Clientul renunță la dreptul de retragere. Prin urmare, perioada legală de relaxare de 14 zile nu mai poate fi invocată gratuit, dar comisionul de serviciu este datorat. În ceea ce privește comisionul/costurile de serviciu, vă rugăm să consultați și Lista de prețuri .
3. Clientul este informat despre așa-numitul formular de anulare https://www.citizensadvice.org.uk/consumer/template-letters/letters/cancelling-goods-or-services/letter-to-cancel-a-service-arranged-online-over-the-phone-or-by-mail-order/ . În plus, Clientul poate rezilia Contractul în orice mod scris și neechivoc (cu alte cuvinte, poate retrage Procura), astfel încât se aplică articolele B.6. și/sau B.7. și/sau B.4. și/sau C.2, C.3, C.6, C.7 și C.9.
4. Riscul și sarcina probei pentru exercitarea corectă și la timp a dreptului de retragere revin Clientului.
5. Dacă Clientul a cesionat Creanța către Yource și Acordul este reziliat și/sau reziliat, atunci Yource va reatribui Creanța către Client, la cererea Clientului.
D. Confidențialitate
1. Toate datele (cu caracter personal) colectate în cadrul executării Acordului (Serviciul de compensare) sunt supuse Declarației noastre de confidențialitate ( https://www.flight-delayed.com/privacy ).
E. Obligațiile Clientului
1. Prin semnarea Procurii/Cesiunii, Clientul declară că toate informațiile furnizate sunt corecte, complete și adevărate.
2. Clientul va informa Yource despre toată corespondența trimisă anterior către sau primită de la Partea Adversă. Aceasta include orice oferte, voucher(e) și reduceri acordate sau făcute în legătură cu Reclamația înainte, în timpul sau după încheierea prezentului Contract.
a. Dacă această cerință nu este îndeplinită, Yource poate percepe Clientului comisionul de serviciu și/sau onorariul juridic și/sau costurile.
3. Clientul va respecta întotdeauna instrucțiunile Yource cu privire la Reclamație și, în măsura în care este legal, oportun, rezonabil sau justificat, va proceda la urmarea acestor instrucțiuni. Yource nu poate fi trasă la răspundere și/sau responsabilă pentru nicio daună și/sau expirarea termenelor legale sau a termenelor de prescripție rezultate din neîndeplinirea obligației de către Client.
4. Clientul se va abține de la comunicarea (directă sau prin intermediul unor terțe părți) cu Partea Adversă odată ce prezentul Contract a fost încheiat și pe parcursul întregului proces, cu excepția cazului în care acest lucru este convenit în mod expres în scris cu Yource sau va informa imediat Yource dacă este contactat de o altă parte decât Yource. Yource nu poate fi trasă la răspundere pentru (posibile) daune sau pierderea unei pretenții și/sau dreptul la (suplimentare) daune/compensații rezultate din propriile acțiuni ale Clientului.
5. Clientul va informa întotdeauna și imediat Yource despre orice noutăți sau evoluții referitoare la Reclamație.
5.1 În cazul în care Partea Adversă comunică orice ofertă sau noutăți direct Clientului, Clientul este obligat să informeze imediat Yource în scris (prin e-mail sau prin intermediul contului). Dacă oferta poate fi considerată o plată (care urmează să fie primită), așa cum se prevede în articolul E.12, Yource poate percepe Taxa de Servicii și/sau Taxa Juridică.
5.2 Yource nu poate fi trasă la răspundere pentru nerespectarea de către Client a acestor instrucțiuni sau a oricăror consecințe ale acestora, însă face referire explicită la articolele B, C și E.
6. Dacă datele de contact ale Clientului se modifică după încheierea Contractului, Clientul va informa imediat Yource cu privire la aceste modificări. Yource nu poate fi trasă la răspundere și/sau responsabilă pentru pierderea de timp și expirarea termenelor legale sau a termenelor de prescripție, precum și pentru orice alte posibile consecințe rezultate din nefurnizarea de către Client a unor date de contact exacte sau din neinformarea Yource cu privire la orice modificări.
7. Clientului nu i se permite să transfere (cesioneze) sau să depună Reclamația pe parcursul întregului proces al acesteia, cu excepția cazului în care există un acord scris cu Yource și sub rezerva unor (posibile) costuri. Prin urmare, se aplică o interdicție relativă de cesiune. În cazul în care doriți să transferați potențiala plată a Reclamației către o terță parte, Yource vă poate oferi cooperarea noastră în această privință. Puteți trimite o cerere (motivată) în acest sens echipei noastre de asistență clienți. Gândiți-vă, de exemplu, la un caz care implică un administrator care ar trebui să primească plata, un lichidator și/sau împărțirea unei sume care urmează să fie primită din cauza procedurilor de divorț etc.
8. Clientul are dreptul de a rezilia Contractul anticipat în orice moment, cu condiția ca acesta să fi informat Yource în mod explicit, în scris, în acest sens. Rezilierea anticipată a Contractului este, în general, supusă unor costuri, în conformitate cu prevederile stabilite în acești Termeni și Condiții Generale și în Lista noastră de Prețuri .
9. În cazul în care (o parte din) Reclamație va fi plătită de Partea Adversă, Clientul va datora un comision de succes egal cu suma totală a despăgubirilor colectate (sau care urmează a fi colectată).
9.1 În cazul în care Reclamația este adjudecată către Yource printr-o hotărâre judecătorească, toate cheltuielile de judecată acordate vor fi suportate de Yource. Clientul nu va primi niciodată niciun procent din aceste cheltuieli de judecată alocate.
9.2 În cazul în care plata a fost efectuată direct către Yource, Yource va reține comisionul de serviciu și (eventual) onorariul legal din suma totală care urmează a fi primită de către Client.
9.3 În cazul în care (o parte din) Reclamația va fi plătită Clientului de către Partea Adversă, în conformitate cu celelalte prevederi stabilite în acești Termeni și Condiții, Clientul va datora onorariul de serviciu, (eventual) onorariul avocaților și (eventual) costurile suportate de Yource. Clientul este obligat să efectueze plata către Yource în termen de 14 zile de la primirea facturii.
10. Prin semnarea Procurii/Cesiunii, Clientul este de acord că plata poate fi efectuată în mod valid doar către Yource.
11. În cazul unei plăți întârziate sau incomplete, după trimiterea unei notificări de neplată și a somației de plată, se poate iniția un proces de recuperare a creanțelor.
11.1 În acest caz, Clientul va fi obligat să plătească costurile suportate de Yource (prejudiciul) și/sau pierderea de profit și cifră de afaceri, din care se poate deduce o eventuală plată deja efectuată. Toate costurile menționate anterior vor fi apoi recuperate de la Client. Costurile de recuperare extrajudiciară vor fi stabilite în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
11.2 Fiecare plată efectuată de Client se va aplica mai întâi plății oricăror dobânzi datorate și ulterior plății cheltuielilor de judecată (legale) achitate. Numai după ce aceste sume au fost plătite, orice plată efectuată de pasager va fi aplicată sumei principale restante; taxei de serviciu și (eventual) taxei legale. Ne rezervăm dreptul de a compensa taxele sau creanțele încă neprimite cu plăți deja primite sau plăți restante pentru orice serviciu sau acord.
12. Clientul este obligat să informeze imediat Yource despre primirea directă de fonduri de la orice Parte Adversă sau de la reprezentantul/reprezentanții acesteia și/sau despre orice comunicare din partea sau în numele Părții Adverse, alta decât Yource însăși.
12.1 Dacă Clientul nu face acest lucru sau reține informații, iar primirea sau promisiunea unei plăți de către Partea Adversă ajunge la cunoștința Yource ulterior, Clientul poate fi tras la răspundere pentru orice acțiuni legale deja inițiate de Yource în numele Clientului și care au dus la costuri. Într-un astfel de caz, aceste costuri vor fi recuperate de la Client. A se vedea, de asemenea, Articolul B.7, B.9, E.12, G, H și Lista noastră de prețuri .
13. Clientul este obligat să anuleze în mod independent orice litigiu existent cu Partea Adversă cu privire la Reclamație din momentul semnării Procurii/Cesiunii.
F. Răspundere
1. Yource are obligația de a investiga reclamația Clientului în baza eforturilor sale maxime. Rezultatele investigației Yource au un caracter decisiv și nu fac obiectul comunicării.
2. Întrucât există un Contract în vigoare, Yource trebuie să acționeze cu grija unui bun contractor în activitățile sale. Aceasta înseamnă că angajații (legali) trebuie să acționeze așa cum ar acționa un profesionist competent și cu o acțiune rezonabilă.
3. Orice altă răspundere a Yource, cu excepția cazurilor de intenție sau neglijență gravă, este exclusă, cu excepția cazului în care prevederile imperative prevăd altfel. Această excludere a răspunderii acoperă - cu excepția și cel mult a despăgubirilor acordate de o Parte Adversă - dar nu se limitează la: toate daunele (in)directe, daunele nemateriale, pierderea de profit și daunele comerciale, precum și orice daune din orice motiv.
3.1 Yource și/sau angajații (legali) sau partenerii săi de colaborare pot, de asemenea, invoca acești Termeni și Condiții.
3.2 Yource și/sau angajații săi și/sau partenerii de colaborare nu sunt, de asemenea, răspunzători pentru nicio daună (daune) - cu excepția cazului în care Yource a primit sau deține despăgubiri care aparțin de drept Clientului - dacă și în măsura în care Clientul a recuperat sau ar putea recupera daunele sale în baza oricărei asigurări de asistență juridică, de călătorie sau de anulare și/sau poate încă solicita sau utiliza o astfel de asigurare pentru a intenta o reclamație în termenul de prescripție.
4. Va fi la discreția exclusivă a Yource să întreprindă sau să inițieze acțiune(i) legală(e) pentru a urmări Reclamația sau pentru a o (a o) recupera. Decizia va fi luată de Yource pe baza documentelor puse la dispoziția lui Yource și/sau a informațiilor puse la dispoziție sau primite de Yource. Yource va avea dreptul - fără a fi răspunzător pentru nicio despăgubire sau daună(e) - să se abțină de la luarea de măsuri legale sau de la orice acțiune dacă consideră că o astfel de acțiune este inoportună, din orice motiv.
5. Yource nu poate fi trasă la răspundere pentru nicio daună care ar putea rezulta din posibila expirare a Reclamației dacă Clientul nu a furnizat către Yource toate documentele necesare pentru procesarea reclamației sale.
a. Aceasta include o procură/cesiune valabilă, o copie a unui document de identitate valabil; o carte de îmbarcare, un bilet electronic sau o etichetă de bagaj sau;
b. dacă s-a pierdut o legătură sau un zbor a fost anulat, orarul alternativ de zbor.
c. Puteți solicita un document complet de rezervare sau o copie a acordului (de călătorie) cu o parte adversă.
G. Fără câștig, fără comision
- Nu se vor percepe taxe dacă nu se obține nicio formă de rambursare sau plată a Cererii de la Partea Adversă, cu excepția cazului în care se referă la un caz așa cum este descris în Articolul:
- H.4;
- H.12;
- C.2;
- B.6;
- B.7;
- B.4;
H. Taxe
1. Toate prețurile și/sau tarifele sunt exprimate în euro și includ TVA-ul aplicabil, cu excepția cazului în care se specifică altfel în mod expres în scris.
2. Yource aplică o taxă de serviciu odată ce Reclamația este colectată de Yource în orice mod.
3. Dacă Reclamația este plătită direct Clientului, după încheierea Contractului cu Yource (conform prevederilor din A.12), se va presupune că Reclamația a fost plătită datorită muncii și eforturilor depuse de Yource. Într-un astfel de caz, Yource va aplica un comision de serviciu și, dacă este cazul, un onorariu juridic.
4. Dacă este necesară luarea unor măsuri legale pentru recuperarea unei creanțe, pe lângă taxa de serviciu, se va percepe un comision avocațial. Măsurile legale includ, dar nu se limitează la:
- Redactarea unei notificări de neplată;
- Pregătirea și/sau înmânarea (proiectelor) de citații, documente juridice și memorii;
- Inițierea unor măsuri de executare silită, cum ar fi (impunerea unei) confiscări;
- Depunerea cererilor de executare silită și/sau a cererilor WOO;
- Gestionarea petițiilor în legătură cu solicitările depuse;
- Ajungerea la înțelegeri amiabile.
5. Valoarea taxei de serviciu și a taxei juridice poate fi găsită în Lista noastră de prețuri .
6. Toate sumele primite de Yource de la Partea Adversă după încheierea Contractului cu Clientul vor fi considerate sume colectate prin munca și eforturile Yource. Faptul că Clientul a contribuit sau nu la colectarea sumelor nu schimbă acest lucru.
7. Yource este autorizată în orice moment să deducă comisionul de serviciu și onorariul avocaților din sumele (care urmează a fi) primite și depuse în contul Yource.
8. Din momentul încheierii Contractului, Yource poate colecta dobânzi legale și alte costuri (efective) suportate de la Partea Adversă. Aceste costuri includ, dar nu se limitează la:
- Costuri (extra)judiciare (de colectare);
- Taxe judiciare
- Cheltuieli de judecată
- Costuri de traducere
- Costurile executorului judecătoresc
- Salariul reprezentantului autorizat
- Costuri post-procedură
9. În cazul plății, costurile descrise în articolul precedent vor reveni integral companiei Yource, cu excepția cazului în care se convine altfel în scris.
10. Conform prevederilor (printre altele) articolului E.12, Clientul va notifica Yource imediat cu privire la orice plată directă către Client, dar nu mai târziu de 14 zile de la acceptarea sau primirea ofertei (de plată). Dacă Clientul nu face acest lucru, toate costurile suportate pentru colectarea taxei de serviciu și/sau a onorariului juridic vor fi suportate de către Client.
10.1 Acceptarea oricărei oferte sub formă de cec, mile aeriene, voucher și/sau numerar este, de asemenea (dar nu în mod exhaustiv) considerată plată.
11. Dacă suma plății directe este mai mică decât Reclamația la Yource, Yource va reduce baza comisionului de serviciu aplicabil la valoarea sumei primite de Client.
12. Dacă suma oferită direct Clientului depășește valoarea Reclamației la Yource, Yource nu va majora baza onorariului de serviciu aplicabil. În cazul în care Yource a întreprins deja acțiuni legale, se va percepe și onorariul avocaților, așa cum se prevede la articolul H.4.
13. Yource își rezervă dreptul de a majora onorariul de serviciu și onorariul avocaților pentru Contractele viitoare.
I. Plată
1. O Reclamație depusă de Client are de obicei mai mulți pasageri și o singură adresă de e-mail specificată prin care se face comunicarea și/sau este conectat Contul Clientului. Clientul care încarcă Reclamația acționează astfel (parțial) ca persoană de contact pentru celălalt/ceilalți Client(i) din cadrul aceleiași Reclamații. Acest lucru este important pentru procesarea Reclamației din următorul(ele) motiv(e):
2. Numai după încasarea Creanței, Yource va solicita Clientului (persoana de contact) detaliile de plată către care se poate efectua plata. La primirea acestor detalii, Yource va efectua o plată în termen de 30 de zile.
3. Plățile se vor efectua la numărul de cont (bancar) furnizat către Yource de către Client. Clientul care acționează ca așa-numită persoană de contact pentru Reclamație sau Clientul care a furnizat adresa de e-mail pentru orice contact și a furnizat detaliile de plată către Yource declară că este, prin urmare, responsabil și pentru orice distribuire/alocare/decontare a fondurilor (care urmează să fie) primite din Reclamație pentru celălalt/ceilalți Client(i) pe care îi reprezintă ca persoană de contact.
3.1 Yource nu este răspunzătoare pentru nicio daună rezultată din furnizarea de date bancare incorecte de către Client (persoana de contact). De asemenea, Yource nu este responsabilă pentru nicio discuție apărută sau existentă despre o plată efectuată către Client (persoana de contact) în legătură cu articolul I.3.
3.2 Dacă o bancă percepe comisioane de tranzacție pentru transferul unei sume către Client, aceste comisioane vor fi suportate de către Client. Comisionul de tranzacție va fi dedus din suma plătibilă sau facturată dacă suma este primită direct de către Client.
3.3 Yource nu este obligată să efectueze nicio plată din nou dacă detaliile de plată furnizate de Client sunt (se dovedesc a fi) incorecte.
J. Forță majoră
1. Yource nu este obligată să îndeplinească nicio obligație față de Client dacă este împiedicată să facă acest lucru din cauza forței majore sau a unei circumstanțe care nu este din vina sa și nici pentru care este responsabilă în temeiul legii, al unui act juridic sau al standardelor general acceptate.
2. Forța majoră va însemna în orice caz: toate cauzele externe, prevăzute sau neprevăzute, pe care Yource (în mod rezonabil) nu le poate sau nu le-a putut influența, în urma cărora Yource nu își poate îndeplini obligațiile față de Client.
2.1 Yource are dreptul să invoce forța majoră dacă circumstanța împiedică îndeplinirea (ulterioară) a Contractului după ce Yource ar fi trebuit să îndeplinească o/orice obligație în temeiul Contractului.
3. Yource își poate suspenda obligațiile față de Client atât timp cât situația de forță majoră persistă. Orice obligație de a îndeplini în continuare obligația/obligațiile expiră după o durată de un (1) an, măsurat din momentul în care obligația/obligațiile au fost suspendate din cauza situației de forță majoră.
K. Termenul de prescripție
1. Termenul de prescripție pentru toate pretențiile împotriva Yource și a terților angajați de Yource în executarea Contractului este de un (1) an și o (1) zi, începând de la data pronunțării unei hotărâri judecătorești definitive, a închiderii unei Cereri sau a plății unei Cereri.
L. Legea aplicabilă
1. Orice litigiu care ar putea apărea între Client și Yource, care decurge din acești Termeni și Condiții sau din Contract, va fi guvernat de legislația olandeză. Aceasta nu afectează prevederile obligatorii ale sistemului juridic care s-ar aplica în lipsa acestei clauze de alegere a legii aplicabile, de exemplu, prevederile obligatorii ale țării de reședință a Clientului.
2. În cazul în care Yource inițiază proceduri legale pentru a răscumpăra Creanța, se va aplica legea procedurală a țării în care se desfășoară procedura.
3. Dacă una sau mai multe prevederi ale acestor Termeni și Condiții sunt declarate neobligatorii, nule sau inaplicabile, acest lucru nu va afecta celelalte prevederi.
3.1 În cazul menționat mai sus, Yource își rezervă dreptul de a înlocui prevederea (prevederile) neobligatorie (neobligatorii), nulă (nule) sau neaplicabilă (neaplicabile).
3.2. Dacă un serviciu, inclus în Contract, face obiectul unui Tratat sau Regulament UE, Yource poate invoca o excepție sau o limitare a răspunderii acordată sau permisă unui furnizor de servicii în temeiul Tratatului sau Regulamentului respectiv.
Toți Termenii și Condițiile
From: 1 ian. 2025